Książkowe Zacisze
Witaj na blogu drogi czytelniku. Jeżeli jesteś tu nowy, to chcielibyśmy żebyś został z nami na dłużej.

Rebeliant

Piętnastoletnia June-geniusz militarny, mieszkająca w jednej z najbogatszych dzielnic Republiki i Day-piętnastoletni, nieuchwytny przestępca, urodzony w slumsach sektora Lake. Dwoje zupełnie innych ludzi, mieszkających w zupełnie różnych „światach”. Nic nie wskazuje na to, żeby kiedykolwiek mogli się spotkać, ale jednak. Pewnego dnia brat June zostaje zamordowany, a głównym podejrzanym jest Day. Wtedy zaczyna się śmiertelna gonitwa, Day próbuje ochronić rodzinę, a June chce pomścić śmierć brata. Zbieg okoliczności sprawia, że odkrywają mroczne sekrety Republiki i dowiadują się, że władze są gotowe zrobić wszystko, żeby prawda nie wyszła na światło dzienne.

Tematyka: sekrety władzy; miłość; ochrona rodziny; sprzeciwienie się systemowi
Fabuła: wciągająca; zaskakująca; ciekawa;
Brutalne sceny: raczej niewiele; niezbyt brutalne
Sceny erotyczne: brak
Wulgaryzmy: brak
Ryzyko występowania łez: łzy mogą popłynąć
Czy warto mieć ją na półce: tak

Przyznam szczerze, że dosyć długo zwlekałam z przeczytaniem tej książki, bo aż całe wakacje (Przy okazji pragnę podziękować Paulince za cierpliwość, bo nadal stoją u mnie dwie części. Kiedyś je oddam!). Pewnego dnia pomyślałam sobie, że jednak po nią sięgnę, bo wypada w końcu ją przeczytać, no i stało się. Zostałam pochłonięta na kilka godzin i ponownie troszkę się zakochałam. Ale chwila moment. Dwójka zakochanych, dyktatorska władza, bunt przeciwko systemowi, to już gdzieś było, prawda? No właśnie było i to nie raz, ale muszę przyznać, że w tym przypadku to nie jest zniechęcające, bo jednak Rebeliant troszeczkę się różni od książek tego typu. Dla porównania weźmy wątek miłosny. W książkach, które dobrze znamy, dwójka głównych bohaterów zakochuje się w sobie już na początku i są po tej samej stronie, w Rebeliancie jest trochę inaczej, gdyż bohaterowie są wrogami, ale los i tak ich prowadzi do siebie i koniec końców, wszystko kończy się dobrze. No dobra, nie kończy się dobrze, ale główni bohaterowie są ze sobą, a to dla wielu jest pewnie bardzo dobra informacja ;) Książka jest wciągająca, zaskakująca i owiana nutką tajemnicy i chcemy sięgnąć po kolejną część, żeby poznać rozwiązanie tajemnicy. No i te zwroty akcji! To wszystko sprawia, że warto sięgnąć po tę serię. Naprawdę polecam ;)

Ocena Karoliny: 8/10
Ocena Pauliny: 7/10
Karolina

20 komentarzy:

  1. A ja jednak nie przepadam za tymi złymi władzami i miłością, która wszystko zakończy... Na korzyść książki z pewnością przemawia fakt, że na początku oni są wrogami, ale czy przeczytam... Może kiedyś ;)
    Pozdrawiam!
    http://naskrzydlachweny.blogspot.com/?m=0

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to jest ewidentnie duży plus ;) Pozdrawiam :)
      ~Karolina

      Usuń
  2. Jakoś mnie nie przekonuje nawet w najmniejszym stopniu. Ale chyba gdzieś o niej słyszałam, bo wydaje mi się znajoma..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może się wydawać znajoma, bo jest wiele książek o takiej tematyce ;) Myślę, że to dlatego :)
      ~Karolina

      Usuń
  3. Widzę nowy wygląd bloga! Super to wygląda, aż zazdroszczę! Można wiedzieć, któż stworzył to cudo? O książce słyszałam, ale szczerze mówiąc wleciało mi jednym uchem, a drugim wyleciało, bo raczej mnie ona nie interesuje. Buziaki, Idalia ;**

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach! Dziękujemy bardzo ^.^ Wygląd projektowała nasza 1/3 zespołu, czyli ta męska część :D Pozdrawiam :)
      ~Karolina

      Usuń
  4. Porwę osobę, która robi dla Was szablony i zmuszę ją do tego, aby i mnie zrobiła takie cudo!

    A co do książki - nie jestem przekonana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie porywaj nam blogowego kolegi, będzie nam bez niego smutno :D Nie mogę się niestety wypowiadać w jego imieniu ;)
      ~Karolina

      Usuń
  5. O książce dużo słyszałam na amerykańskim booktubie i chciałam się za nią zabrać, ale coś nie wyszło. Na pewno w najbliższym czasie ją przeczytam. Szkoda, że zmieniliście wygląd bloga, no cóż... Ja nie mam na to wpływu :( Pozdrawiam ;*

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zmieniliśmy wygląd bloga, ponieważ czuliśmy potrzebę rozwijania się ;) Jeśli nam nie będzie pasował ten na dłuższą metę, to niewykluczone, że zmienimy na tamten :) Pozdrawiamy serdecznie :)
      ~Karolina

      Usuń
  6. Utwierdziłyście mnie w przekonaniu, że to seria, po którą muszę sięgnąć. I bardzo ładny macie szablon! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam kogoś przekonać do tej książki :) Jak przeczytasz, to koniecznie podziel się opinią! :) A za miłe słowa dotyczące szablonu bardzo dziękujemy :) Pozdrawiam :)
      ~Karolina

      Usuń
  7. Mnie do takich tematów nie ciągnie, więc raczej po nią nie sięgnę, ale kto wie, może kiedyś :D Pozdrawiam, Julka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że jednak kiedyś ją przeczytasz ;) Pozdrawiamy :)
      ~Karolina

      Usuń
  8. Fabuła na pierwszy rzut oka wydaje mi się taka trochę oklepana i oczywista. Ale recenzja całkiem ciekawa i może skuszę się na przeczytanie :)
    Pozdrawiam M.
    Ich perspektywy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i oklepana, ale warto ją przeczytać :) Pozdrawiam :)
      ~Karolina

      Usuń
  9. Mi osobiście ta książka nie przypadała do gustu ;)
    http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno, nie każdemu musi się podobać ;) Pozdrawiam :)
      ~Karolina

      Usuń
  10. Rebelianta czytałem już jakiś czas temu, jednak do tej pory uważam, że to jedna z najlepszych młodzieżówek jakie kiedykolwiek czytałem :D Wprost zakochałem się w tej trylogii, dlatego mam nadzieję, że w przyszłości powstanie jeszcze więcej tego typu książek :)

    Szczęśliwego Nowego Roku!
    http://mybooktown.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę przyznać, że jest sporo książek tego typu, ale nie na takim poziomie. Tak więc ja również mam nadzieję, że powstanie więcej takich książek :) Pozdrawiamy :)
      ~Karolina

      Usuń